جلسه

جلسه ستاد مدیریت بحران و اطفای حریق

جلسه ستاد مدیریت بحران و اطفای حریق

⭕ در حفاظت از منابع طبیعی فرهنگ سازی کنیم ...

فرماندار چرداول در نشست ستاد مدیریت بحران چرداول:
♦️ اوج توانایی و هنر مدیران در مدیریت بحران مشخص می شود/دو اصل مهم پیش بینی و پیشگیری اولویت نخست دستگاه‌های عضو ستاد بحران در چرداول است/قصور مدیران در حین بحران قابل گذشت نیست! 

💢 به گزارش روابط عمومی فرمانداری چرداول، مهندس علی محمدی روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست ستاد مدیریت بحران خواستار آمادگی تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان چرداول برای مقابله با مخاطرات فصل گرما شد.

وی در ادامه ضمن یادآوری تکالیف قانونی مدیران در حین بحران تاکید کرد: طبق ماده ۲ قانون مدیریت بحران همه دستگاه های حاکمیتی، اجرایی، نظارتی، عمومی و ... در حین بحران دارای مسئولیت قانونی هستند.

فرماندار چرداول دو اصل مهم پیش بینی و پیشگیری را مهمترین اولویت دستگاه‌ها در بحث مدیریت بحران خواند و گفت: اگر این دو اصل مهم به درستی اجرایی شود کمتر شاهد اتفاقات و حوادث در امر مدیریت بحران خواهیم بود.

وی اوج توانایی و هنر یک مدیر را عملکرد خوب وی در شرایط بحرانی قلمداد نمود و گفت: در شرایط عادی همه به نوعی اوضاع را مدیریت می کنند اما عملکرد مدیران در مدیریت بحران تمیز دهنده است.

محمدی با اشاره به اینکه در بحث اطفای حریق منابع طبیعی نبایستی مظلوم واقع شود تاکید کرد: در قانون مدیریت بحران این وظیفه به صراحت بر عهده تمام دستگاه‌های عضو ماده ۲ این قانون (شامل تمام ارگانها و نهادها، دستگاه های دولتی و غیر دولتی و عمومی و ...) گذاشته شده است.

وی نسبت به هر گونه قصور مدیران در انجام وظایف مدیریت بحران هشدار داد و گفت: مدیریت بحران با جان و مال مردم سر و کار دارد و هیچ گونه قصوری در این راستا پذیرفتی نیست و پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت. 

فرماندار چرداول در ادامه منابع طبیعی را منافع ملی عنوان کرد و گفت: مردم صاحب این ثروت ملی هستند و در راستای حفاظت از آن هرچقدر مشارکت مردم بیشتر باشد، موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا بایست با فرهنگ سازی مناسب نسبت به جلب مشارکت بیشتر مردم در حفظ سرمایه های خود اقدام نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چرداول خواستار تشکیل تیم های همیار طبیعت در سطح روستاها و شهرهای چرداول شد و گفت: بخشداران با کمک دهیاران و شهرداران و اعضای شورا، پایگاه های مقاومت بسیج و با همکاری منابع طبیعی نسبت به تشکیل گروه های مردم نهاد با عنوان همیاران طبیعت اقدام کنند.

محمدی در پایان خواستار آمادگی هرچه بیشتر اعضای ستاد مدیریت بحران برای مقابله با مخاطرات فصل گرما شد و گفت: برای بالا بردن سطح آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان مانور صفر لحظه ای با موضوع اطفای حریق با مشارکت دستگاه های متولی برگزار می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است